Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: Magnetron helemaal zwart na bakken broodje

12-03-2005
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Mevrouw Blom kocht vorig jaar een combimagnetron. Deze ging echter na het bakken van een broodje kapot. En dat terwijl de magnetron nog maar 8 weken in haar bezit was.
Nadat ze het voorval aan de winkel had gemeld, werd de magnetron nagekeken. Technisch gezien was alles in orde. Het probleem was dat de magnetron van binnen geheel zwart en aan de buitenkant deels verschroeid was. Mevrouw Blom durfte de magnetron niet meer te gebruiken en heeft naar eigen zeggen helemaal niets fout gedaan. Ze wil een nieuwe!
Directeur van Novanet, Dick van der Lecq, zit in de Belbus. Hij vertelt dat van een dergelijke magnetron niet verwacht mag worden dat het apparaat binnen 8 weken zo kapot gaat. Ook wordt de magnetron gezien als een keukenmeubel, waarvan ook het aangezicht een waarde heeft bij de consument. De magnetron had nooit in deze staat teruggegeven mogen worden.
De winkel heeft in overleg met de fabrikant bevestigd dat het vermoeden heerst dat er een gebruikersfout is gemaakt. Zoiets kan makkelijk gebeuren, maar is wel heel vervelend voor de magnetron én de consument. De winkel vindt dit voorval echter zo naar, dat mevrouw wél een nieuwe magnetron mag uitzoeken.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor