Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: lek tonnetje bij kanoën, telefoons kapot
14-10-2006
•
leestijd 1 minuten
•
58 keer bekeken
•
Wilbert en Martijn besluiten aan het begin van de zomer een dagje te gaan kanoën. Ze huren een waterdicht tonnetje om hun mobiele telefoons te in te doen.
Na terugkomst van een gezellig kanotochtje blijkt het tonnetje lek. De twee mobiele telefoons zijn zo nat geworden, dat ze het niet meer doen.
Wilbert en Martijn nemen contact op met het kanobedrijf, maar die geeft aan de telefoontjes niet te vergoeden.
In de kano Jeanine Janssen van de Ombudsman. Ze bekijkt de klacht en geeft aan dat het bedrijf niet kan zeggen: ’wij zijn niet aansprakelijk, en dat staat ook in onze voorwaarden’. Wilbert en Martijn hebben betaald voor het tonnetje. Het bedrijf mag aansprakelijkheid daarom niet uitsluiten.
We peddelen door naar het kanobedrijf. Daar spreken we met Tom van der Kamp, eigenaar van Botenverhuur De Rijnstroom. Tom geeft in eerste instantie aan dat het huren van een tonnetje op eigen risico is. Jeanine Janssen reageert daarop dat Wilbert en Martijn betaald hebben, waardoor het botenverhuur bedrijf aansprakelijk is. Aan het einde van het gesprek zegt Tom dat de jongens er van op aan kunnen dat de schade wordt vergoed.
Een paar dagen later komt Tom van der Kamp terug op zijn woorden. Hij wil niet opdraaien voor de schade aan de telefoons. Wilbert en Martijn overwegen juridische stappen te ondernemen.