Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Kortsluiting in aansluiting kookplaat

  •  
25-01-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
195x90_koken.jpg
In de nieuwbouwwoning van de familie Belkom uit Eindhoven ging in juni vorig jaar opeens het licht uit. Kortsluiting in de nieuwe kookplaat zorgde ervoor dat de stoppen eruit waren gevlogen.
Aansluiting doorgebrand
Meneer Belkom kon het probleem niet zelf oplossen en dus belde hij de leverancier van zijn keuken. Daar kreeg hij een bandje met de mededeling dat het gehele bedrijf vanwege de  bouwvakvakantie drie weken gesloten was. Een monteur van fabrikant Siemens kwam wel en deze constateerde dat de aansluiting van de kookplaat was doorgebrand. De kookplaat was aangesloten door een onafhankelijke installateur en de familie Belkom achtte deze installateur aansprakelijk voor de reparatie die €135 had gekost.
'We willen het oplossen'
De installateur weigerde te betalen. "Wij willen op zijn minst in de gelegenheid gesteld worden om zelf de storing op te lossen", schrijft het bedrijf. De familie Belkom had alleen gebeld met de keukenleverancier en de fabrikant van de kookplaat. De installateur hadden ze niet gebeld, omdat ze dachten dat het defect in de kookplaat zat.
Compensatie
Na een gesprek tussen de familie Belkom en de installateur geven beide partijen een beetje toe. De klanten zien in dat de installateur inderdaad gebeld had moeten worden, ook al konden ze niet weten dat het probleem bij zíjn werk zat en de installateur biedt aan €50 te vergoeden omdat zijn werk niet naar behoren is uitgevoerd.
Zelf ook een klacht? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!