Belbus: koffer kapot
10-09-2005
• leestijd 1 minuten
Arnold Martin is met zijn gezin onlangs op vakantie naar Turkije geweest. Toen ze bij terugkomst op hun koffer stonden te wachten en deze van de lopende band afkwam, bleek deze behoorlijk beschadigd te zijn.
De koffer was zelfs dusdanig beschadigd dat deze helaas niet meer te gebruiken was. Ter plekke heeft Arnold een schaderapport laten opstellen door Avia, de partner die de afhandeling voor Onur Air op Schiphol verzorgt.
Arnold probeerde eerst zijn claim in te dienen via hun reisverzekering. Omdat zijn reisverzekering een eigen risico van 100 euro heeft, wilde hij zijn claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij Onur Air.
Hierbij werd hij vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk lukte het hem, begin mei, zijn claim in te dienen bij de luchtvaartmaatschappij Onur Air, in… Istanbul. Maar tot nu toe heeft hij niets van ze vernomen. Een reden voor Arnold om de Belbus in te schakelen.
Deskundige Brenda Peezie legt Arnold uit wat de procedure is en bij wie hij in deze situatie de schade moet verhalen. Zij constateert dat Onur Air de verantwoordelijkheid op zich moet nemen.
Onur Air heeft het uitgezocht en meldt dat er door miscommunicatie en het drukke vakantie seizoen de behandeling van het verzoek langer heeft geduurd dan de normaal gesproken het geval is. Uiteindelijk krijgt de familie Martin de vergoeding voor de beschadigde koffer op hun rekening gestort.