Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Keuken-Kranen.nl betaalt honderden euro’s niet terug

21-09-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1186 keer bekeken
  •  
belbus leader 930 520
Maaike Geul bestelt een kraan op de website Keuken-Kranen.nl. Een behoorlijk dure; hij kost maar liefst 750 euro. Na haar bestelling ziet Maaike dat ze de verkeerde heeft besteld. Maar, geen nood! Ze kan namelijk nog annuleren. Dan begint de ellende: tientallen telefoontjes en mailtjes later heeft Maaike haar aankoopbedrag nog steeds niet terug.
In het voorjaar van 2019 renoveert Maaike Geul haar keuken. Omdat ze haar langzame waterkoker zat is besluit ze een Quooker te kopen, een speciale kokendwaterkraan. Deze kranen zijn behoorlijk prijzig, vandaar dat ze online een zoektocht start om de beste deal te scoren. Op Keuken-Kranen.nl vindt Maaike een leuke aanbieding dus op 13 juli bestelt ze haar nieuwe kraan.

Moeizaam contact

Op 15 juli stuurt Maaike de annuleringsmail en op verzoek van Keuken-Kranen.nl ook een herroepingsformulier. Helaas komt hier geen reactie op. Maaike belt en mailt meermaals, maar zonder succes. Pas eind augustus krijgt ze weer reactie van het bedrijf. Ze zeggen met vakantie te zijn geweest en vragen om haar rekeningnummer. Maaike is blij; eindelijk lijkt er schot in de zaak te komen. Ze stuurt haar nummer meteen door. Helaas is er tot op heden nog geen geld op haar rekening gestort. Ze besluit daarom de Belbus in te schakelen.

Een heleboel bedrijven

Maaike heeft de kraan dus bij Keuken-Kranen.nl bestelt. Op haar factuur staat echter 'Kitchen restyle Keukenrenovatie'. Dat is gek. We zoeken nauwkeurig uit hoe dat zit. Wat blijkt: Kitchen Restyle valt onder een bedrijf genaamd Wiech Benelux. Onder ditzelfde bedrijf vallen ook nog 13 andere handelsnamen. Al deze bedrijven zijn geregistreerd op hetzelfde adres in Wolvega, Friesland.
Keuken-Kranen.nl hoort blijkbaar bij Kitchen Restyle, maar staat gek genoeg nergens officieel vermeld. Er zijn online, onder de naam Kitchen Restyle, meer klachten te vinden die lijken op de situatie van Maaike.
De Belbus neemt contact op met Keuken-Kranen.nl. Verrassend genoeg staat het geld na de aankondiging plots op de rekening van Maaike. Mét excuses erbij. Fijn voor Maaike, maar ze wil wel graag weten waarom ze twee maanden lang genegeerd is. Eigenaar Lodewijk Oppenhuis geeft aan verder geen reactie op camera te willen geven en ook niet aanwezig te zijn. Daar nemen we natuurlijk geen genoegen mee, dus zijn we met de Belbus naar Wolvega gegaan.

Confrontatie

Bij het bedrijf in Wolvega worden Maaike en Renze al snel de deur gewezen door een medewerker. Ze besluiten er een telefoontje op te wagen en krijgen dan toch de heer Oppenhuis aan de lijn. De eigenaar ontkent dat het telefoontje met de redactie van Kassa de reden is dat het geld eindelijk op Maaikes rekening staat. Verder wil hij weinig commentaar geven en blijft Maaike met een hoop vragen achter. Gelukkig heeft ze haar geld in ieder geval terug! Ze kan de situatie dus achter zich laten.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!