Belbus: kapot zeil
12-11-2005
• leestijd 1 minuten
Babs Portman zit in een rolstoel en wil graag vinyl in haar huis laten leggen. Ze ging zelf, in haar rolstoel, naar Carpetright voor een rolstoelbestendig zeil.
Volgens de verkoper kon het zeil dat ze uiteindelijk kocht prima tegen de zware wielen van haar stoel.
Maar na een paar weken bleek het vinyl helemaal niet rolstoelbestendig te zijn. Het ging bobbelen en er kwamen scheuren in. Toch wil Carpetright de schade niet vergoeden. In de Belbus, schade- en registerexpert Guus van Leeuwen.
De scheuren ontstaan omdat het vinyl niet gelijmd is en daardoor dus los op de vloer ligt. De verkoper en de stoffeerder hadden deze problemen kunnen voorzien. Van Leeuwen vind dan ook dat Carpetright Babs een nieuw zeil moet aanbieden of haar geld moet teruggeven.
Carpetright vind de situatie erg vervelend voor mevrouw Portman. Ze willen niet haar geld teruggeven, omdat Babs daar niets mee op schiet. Daarom zal er op kosten van Carpetright een beter zeil gelegd worden en zal de vloer geëgaliseerd en gelijmd worden.