Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Belbus: jankende wasmachine

11-05-2007
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Jos Huybreghs kocht vorig jaar augustus bij de Mediamarkt een nieuwe Whirlpool wasmachine. De eerste maanden was er niets aan de hand; altijd schone was, en het was een lekker rustig apparaat. Dat is mooi, want Jos kon zo ook ’s nachts draaien. Tot hij op een dag opgeschrikt wordt door een keihard jankend geluid.
Werd er een kat gevild? Was er een ongeluk gebeurd? Niets van dat al: het is de wasmachine! Jos belt de Mediamarkt en die stuurt een monteur. “Niks aan te doen”, zegt hij. De tweede monteur stlet de klant gerust. “Het komt vanzelf goed, het ligt aan de rubbers.”
Het kwam niet goed en de monteur kwam ook niet meer: die moest Jos, omdat het de derde keer was, namelijk zelf gaan betalen. Witgoeddeskundige Ger Thielen komt langs om te luisteren wat nu die herrie veroorzaakt. Hij komt tot de conclusie dat de snaar in de machine vies is. Als die wordt schoongemaakt, moet het probleem zijn opgelost. De wasmachine wordt ingeladen en gaat mee naar de Mediamarkt. Aldaar moet de camera uit, terwijl druk overleg wordt gepleegd met de vestigingsdirecteur.
Mediamarkt verklaart dan het allemaal ‘heel vervelend’ te vinden. Om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, krijgt meneer meteen een nieuwe machine mee. En Mediamarkt gaat intern uitzoeken wat er nu precies mis is gegaan bij de vorige. Want wasmachines horen niet te janken.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor