Belbus: Jaar gratis reizen bij NS
• 19-11-2011
• leestijd 2 minuten
Een paar weken geleden koopt Ria Boot uit Gorinchem via internet een NS-abonnement. Ria: "Zo'n Voordelenurenkaart. Dan had je zeven vrije reizen, keuzereizen. Nou dat leek me wel leuk."
Na een paar dagen komt er een pakketje van de NS. Met een welkomsbrief, de kortingskaart, tegenwoordig een ov-chipkaart, maar zonder de zeven vrijreizen-dagen.
Vergeten aan te vinken
Als Ria met de NS belt, krijgt ze
een hele aardige jongen aan de telefoon. Hij zegt: "Nou ik zal even uw spullen erbij pakken. Ik zie het al zegt hij. U had een vakje aan moeten vinken en dat heeft u niet gedaan en nu heeft u geen recht op zeven vrije dagen. Ik heb heel dat vakje niet gezien wat ik aan moest kruisen, heb ik echt niet gezien."
'Niks aan te doen!'
De NS-medewerker vraagt mevrouw Boot vervolgens of ze haar ov-chipkaart al geactiveerd heeft. Dat had ze inderdaad al gedaan en dan is het definitieve antwoord van de NS: "Dan is er niks meer aan te doen."
Even mailen naar de Belbus!
Ria Boot stuurt vervolgens een mailtje naar De Belbus. De Belbus brengt haar van Gorinchem naar het hoofdkantoor van NS in Utrecht.
Erik Beenen, directeur Consumentenmarkt, staat mevrouw Boot te woord. “Wij zijn zelf ook nog eens gaan kijken. We hebben zoiets van, goh dat kan eigenlijk makkelijker." Hij geeft aan dat de NS voor het einde van het jaar de website zal aanpassen zodat mensen die recht hebben op keuzedagen en dit niet aanvinken, de vraag krijgen "weet u zeker dat u geen keuzedagen wilt?".
Gratis reizen!
Omdat Ria Boot er zo achteraan heeft gezeten en de NS er op attent heeft gemaakt, krijgt ze een jaar lang gratis reizen in de daluren.
Kassa's Belbus is te bereiken per post via Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum en per mail op belbus@vara.nl.