Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Belbus: Innova Energie incasseert onterecht en is onbereikbaar

12-10-2024
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
10572 keer bekeken
  •  

Sjaan stapt in februari over van Innova Energie naar een ander energiebedrijf. Geen probleem, ze kreeg netjes een jaarafrekening en daarmee lijkt de overstap succesvol verlopen. Maar later bleek dat toch niet het geval te zijn.

Verkeerd nummer

Op 11 april werd ineens € 60,37 afgeschreven van Sjaan haar rekening en op 17 april werd er zelfs € 92 afgeschreven. Op 18 april werd weer € 92 afgeschreven, maar dit heeft Sjaan snel teruggeboekt. Als er in mei weer een bedrag wordt afgeschreven, laat ze Innova Energie door haar bank blokkeren. Aan de telefoon vertelt Innova Energie dat er inderdaad een fout is gemaakt en dat ze het gaan oplossen.

Tijd voor de Belbus

Inmiddels is het oktober en heeft Sjaan nog steeds haar geld niet terug, terwijl ze al heel wat uren aan de telefoon heeft gehangen met de klantenservice. Ze heeft welgeteld 31 keer gebeld! Sjaan heeft geen vertrouwen meer in een oplossing vanuit Innova en schakelt de Belbus in.

Op onderzoek uit

Mai en Sjaan stappen in de Belbus richting Den Haag. Eenmaal aangekomen bij het kantoor van Innova Energie worden Mai en Sjaan hartelijk ontvangen. Het hoofd van de klantenservice duikt gelijk in het probleem. Dat blijkt nogal ingewikkeld te zijn. Daarom belooft ze dat er binnen een dag een oplossing komt. Ondanks eerdere beloftes vertrouwt Sjaan erop dat het deze keer écht goedkomt.

Toch nog opgelost

De dag daarna belt Mai nog even met Sjaan om te checken of het uiteindelijk geregeld is. Gelukkig, het geld staat eindelijk op haar rekening en Innova energie heeft meerdere keren haar excuses aangeboden. Sjaan is dik tevreden met hoe het is afgehandeld en heeft weer een mooi zakcentje voor haar vakantie.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (4)

Jos Schraven
Jos Schraven
13 okt. 2024 - 9:48
Heb nog veel meer, zelf ondervonden, malafide praktijken van meerdere energie leveranciers gedocumenteerd in mijn bezit. Indien gewenst kan ik u doen toekomen Jos Schraven [edit gegevens, red.]
 (Bewerkt door redactie)
mijkassa123
mijkassa123
13 okt. 2024 - 8:57
geachte redaktie, ik blijf bij mij huidige energie maatschappij, de overstap service vertrouw ik niet bij geen enkele energie maatschappij
Critikasser
Critikasser
13 okt. 2024 - 7:34
Ik heb ook een contract bij Innova en deze loopt in augustus 2025 af. Ben ook van plan om over te stappen naar een andere provider. Hoop, dat ik ook niet dezelfde problemen gaat krijgen als Sjaan ?!?
anduril
anduril
13 okt. 2024 - 7:32
Een automatische incasso wordt beheerd door de schuldeiser en is door de klant moeilijk of niet in te trekken. Daarmee is de klant bij fouten overgeleverd aan de grillen van de leverancier en dat geeft geen pas.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor