Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: Holland Village weigert annulering terug te betalen

  •  
15-10-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
hollandvillage.jpg
De familie Vos heeft voor de verjaardag van haar (groot)moeder een feestelijke avond geboekt bij een theaterrestaurant. Die avond wordt door het theaterrestaurant zelf geannuleerd, maar weigert het vooraf betaalde geld terug te geven ter waarde van €695,00.
Jordaanse muziek
Jannie Vos woont haar hele leven in Amsterdam. Sinds kort woont zij in het Woonzorgcentrum Sint Jacob waar de familie geregeld langs komt. Omdat Jannie van Jordaanse en Hollandse muziek houdt geeft de familie een Amsterdamse dinnershow cadeau. Spektakel en show zijn hierbij gegarandeerd. Vier dagen voor de verjaardag van Jannie krijgt de familie Vos een mail. De show gaat niet door omdat één van de artiesten ziek is. Vervanging kan niet geregeld worden. De familie moet maar op een andere dag komen.
Voorwaarden
Een andere dag is voor de familie niet mogelijk. Jannie wordt alleen op één dag tachtig en de familie heeft met man en macht geregeld om die dag samen te zijn. De familie neemt contact op met het bedrijf voor restitutie van de betaalde toegangskaarten. Het theaterrestaurant wijst op de Algemene Voorwaarden waarin staat dat zij geen geld terug geven. De familie geeft het niet op. Ondertussen besluiten zij op de verjaardag van Jannie Vos ergens anders te gaan eten. Zonder show en zonder spektakel.
Met zijn allen in de Belbus!
Vele telefoontjes, mails en zelfs een aangetekende brief helpen niet. Het is tijd voor de Belbus. Dit keer met advocaat Bas van Batenburg die het voor de familie opneemt. Hij wijst het bedrijf op eenzijdige Algemene Voorwaarden die in strijd zijn met de wet. De wet schrijft voor dat je een overeenkomst kan ontbinden en geld kan terugvragen als één van de partijen de overeenkomst niet nakomt. Ook stelt Bas van Batenburg dat de consument recht heeft op ontbinding van de overeenkomst als je voor een speciale gelegenheid boekt.
Rechtsbijstandsverzekering
Helaas wil de eigenaar ons bij aankomst niet te woord staan. Daarom belt Bas van Batenburg met de ondernemer. Zelfs de onafhankelijke advocaat die de Belbus heeft ingeschakeld komt er tijdens het telefoongesprek niet uit. Bovendien is de ondernemer alles behalve klantvriendelijk en wil deze niet meewerken aan een oplossing. De familie rest nu niet anders dan een gerechtelijke procedure te starten via de kantonrechter. Na al het gedoe is een dinnershow bij dit bedrijf hoe dan ook geen optie meer.
Krijgt u uw geld ook niet terug? Neem dan contact op met de Belbus! Schrijf naar: Postbus 3000, 1200 Hilversum of mail naar naar 
belbus@vara.nl .
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor