Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Herrie om ketel

08-01-2005
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Twee jaar geleden liet de familie Koerselman een nieuwe CV ketel installeren. Vanaf de eerste dag leverde dat problemen op. Hij maakte een enorm kabaal dat -ook in het holst van de nacht- door het hele huis weergalmde.
Op andere momenten werkte de ketel helemaal niet. Gelukkig had Jan Koerselman een contract met een onderhoudsbedrijf.
In twee jaar tijd zijn de monteurs van dat bedrijf meer dan 20 keer langsgeweest en zijn praktisch alle onderdelen van de ketel wel een keer vervangen. Maar dat schiet natuurlijk niet op. Bij klachten verwees de leverancier Jan door naar de fabrikant. Die zeiden; ga maar naar het onderhoudsbedrijf. Waar hij te horen kreeg: u moet bij de leverancier zijn.
In de Belbus Steven Wayenberg van Vereniging Eigen Huis. Hij legt uit dat Jan in eerste instantie verhaal moet halen bij de leverancier; hij is er verantwoordelijk voor dat het in orde komt. Helaas blijkt de leverancier niet aangesloten bij de branchevereniging Uneto-VNI; in dat geval had Jan nog naar de geschillencommissie kunnen stappen. Nu kan dat niet, maar dat neemt niet weg dat de leverancier aansprakelijk blijft. De leverancier vindt dat bij nader inzien ook, en ook de fabrikant vindt het vervelend dat de familie zolang problemen met de ketel heeft gehad. Samen hebben ze er inmiddels voor gezorgd dat er gratis een nieuwe CV ketel bij de familie Koerselman geïnstalleerd is.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!