Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: halve zool

10-09-2005
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Zo’n anderhalf jaar geleden kocht Ellen Kuijk nieuwe Birckenstock sandalen. Ze draagt dat merk al jaren met veel plezier en bovendien gaan ze lang mee. Zo niet dit exemplaar!
Al na een paar keer dragen zagen de zolen er heel merkwaardig uit: die van de ene sandaal was ongeveer een centimeter gekrompen, die van de andere zelfs ruim vier centimeter! Ook begonnen de zolen los te raken van het voetbed.
Ellen toog terug naar de winkel, maar die bleek inmiddels niet meer te bestaan. Omdat de fabrikant over de grens zit, nam ze contact op met de importeur. Die zei: ‘het probleem wordt veroorzaakt door blootstelling aan hitte, daar kunnen wij niets aan doen. Laat u er maar ergens een nieuwe zool onder zetten.’ Op eigen kosten, dat spreekt!
In de Belbus Bert Donders, docent schoentechniek. Hij heeft nog nooit zo’n gekrompen zool gezien. Het is mogelijk dat de zool door hitte uitgedroogd en gekrompen is, maar dat kan alleen als de zool niet goed verlijmd is met het voetbed. Als dat wel goed gedaan was, had dit nooit kunnen gebeuren. Een fabricagefout dus, en Ellen Kuijk moet gewoon een nieuw paar krijgen.
Die krijgt ze ook, laat de importeur in een reactie weten. Maar ze blijven eraan vasthouden dat het geen fabricagefout is, maar een gevolg van blootstelling aan hitte. Ze kunnen blijkbaar weinig hebben, die sandalen!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor