Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: getuigschrift komt maar niet
27-05-2006
•
leestijd 1 minuten
•
98 keer bekeken
•
Perdita van Estrik heeft één droom: musicalster worden. En om er achter te komen of ze wel talent heeft, meldt ze zich aan voor een proefdag op een musicalschool.
Perdita betaalt € 150,- voor een dag lessen en een professionele beoordeling. De belofte is dat zij na afloop een soort getuigschrift krijgt, met punten waaraan ze nog zou moeten werken.
Op de school zijn ze enthousiast en Perdita gaat naar huis met een goede beoordeling, alleen: de brief komt maar niet. Ze schrijft brieven en belt menigmaal naar de eigenaar van de school, om te vragen waar de resultaten blijven, maar zonder resultaat.
In de Belbus Jeanine Janssen, van de Ombudsman. De resultaten op schrift waren onderdeel van de dag, daarvoor heeft zij € 150,- betaald. De school moet de brief dan ook alsnog opsturen, en als ze dat niet doen moet Perdita een deel van haar geld terug krijgen.
De eigenaar van de musicalschool wil geen reden noemen waarom hij de brief nog niet had geschreven. Maar Perdita heeft -na tussenkomst van de Belbus- uiteindelijk toch op schrift gekregen waar ze nog aan zou moeten werken.