Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Geen tv, geen geld terug en geen verantwoordelijkheid vanuit TV Outlet

25-10-2025
leestijd 2 minuten
12880 keer bekeken

Gerrie en Frans uit Kortenhoef bestelden online voor 699 euro een nieuwe televisie bij een webwinkel genaamd TV Outlet. Met veel enthousiasme wachten ze op hun nieuwe televisie. Helaas komt deze nooit aan. Ze nemen meerdere keren contact op met de klantenservice van TV Outlet, maar krijgen hier nooit iemand aan de telefoon.

Wel is er mailcontact, maar ook dit gaat ontzettend langzaam. Na een lange tijd wachten ziet Gerrie op haar rekening dat er een bedrag is overgemaakt vanuit TV Outlet. Toch klopt er iets niet: er ontbreekt een nul in het bedrag. Er is precies tien procent overgemaakt van het aankoopbedrag. Een foutje misschien? Ten einde raad nemen Gerrie en Frans contact op met de Belbus in de hoop deze vervelende situatie te kunnen rechtzetten.

Geen 1190 euro terug, maar slechts 119,90 euro

Mai gaat bij ze langs en komt met vervelend nieuws: Gerrie en Frans zijn niet de enigen die dit is overkomen. Er zijn meerdere klachten binnengekomen met precies hetzelfde verhaal. Een klant bestelde een TV van 1199 euro, maar kreeg toch maar 119,90 euro terug. Wanneer Mai contact opneemt met TV Outlet wordt alles verdacht snel opgelost. Het geld wordt teruggestort en een aantal dagen later stonden er zelfs bloemen voor Gerrie en Frans hun deur. Nou, die hoeft Gerrie niet!

Franklin Koll, de marketingdirecteur van TV Outlet, is ook geen onbekende bij Kassa. In 2016 moest hij zich verantwoorden voor problemen bij een ander bedrijf van hem, DitisTV. Producten werden niet geleverd of deden het niet.

Op naar Maastricht

TV Outlet is gevestigd in Maastricht. Mai gaat toch even kijken of we Franklin ergens kunnen vinden op een van de vele adressen waarop het bedrijf ingeschreven staat. Franklin is alleen nergens te bekennen.

Wel spreekt Mai nog met andere consumenten. Ook zij kregen precies tien procent van hun aankoopbedrag terug. Ook hoort ze een verhaal over hoe TV Outlet een klant geld aanbood om een negatieve review van Trustpilot te verwijderen.

In gesprek met Franklin

In het hartje van Maastricht gaat dan opeens de telefoon: het is Franklin Koll. Volgens Franklin is de tien procent die de klanten terugkregen een fout geweest. De klanten zijn gewisseld met andere klanten die meededen aan een tien procent cashback actie. Is wel heel toevallig, vind je niet Franklin? Mai gelooft er in ieder geval niets van. Wanneer ze vraagt naar het feit dat Franklin klanten geld aanbiedt om negatieve review te verwijderen, komt er ook een vreemde reactie. "Dat doen we niet, dat weet ik zeker", zegt Franklin. Mai weet wel beter!

Franklin biedt klanten geen excuses en geeft geen oprechte redenen wat betreft de vraag waarom het nou zo fout gaat bij TV Outlet. Hij lijkt vooral geen verantwoordelijkheid te nemen voor de vele fouten van zijn bedrijf. Jammer, Franklin! Laten we voor nu maar hopen dat dit de laatste keer is dat Mai bij jou op de stoep hoeft te staan.

Meer over:

tvoutlet, belbus
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor