Belbus: geen bereik met Telfort
14-01-2006
• leestijd 2 minuten
Eric van Winkel uit Malden sloot vorig jaar een abonnement af bij Telfort. Maar veel heeft hij daar nog niet aan gehad. Buiten heeft hij bijna geen bereik en binnen al helemaal niet.
De klantenservice van Telfort blijft volhouden dat er bereik moet zijn, zelfs binnenhuis moet het goed zijn. Maar de telefoon spreekt toch echt een andere taal.
We zoeken nog iemand op in de omgeving van Malden. Kaz Alting, hij woont in Beek Ubbergen. Ook Kaz heeft binnen geen bereik en buiten vallen zijn gesprekken steeds weg.
Vervelend, en hij wil dan ook het liefste zo snel mogelijk van zijn abonnement af. Mara ook Kaz loopt tegen de klantenservice van Telfort aan; ze verzekeren hem dat het bereik in zijn woonplaats aan alle normen voldoet.
Vreemd genoeg schrijven ze in één e-mail dat geen enkele netwerkaanbieder bereik binnenshuis kan garanderen. Toch wordt er tot twee keer toe telefonisch een bereik binnenshuis toegezegd.
In de Belbus, Contijn van Marle, van de Ombudsman. Het is natuurlijk essentieel dat je mobiel bereikbaar bent als je een abonnement afsluit. Zowel binnen als buiten. Aan die voorwaarden voldoet Telfort niet en daarom kunnen Kaz en Eric hun abonnement gewoon opzeggen.
Volgens Van Marle is het absoluut niet nodig om de twee abonnementen volledig uit te zitten, als je er geen gebruik van kunt maken.
Het abonnement van Eric is inmiddels door Telfort ontbonden. Kaz had volgens de provider al vóór zijn abonnement prepaid van telfort. De provider vindt het dan ook vreemd dat hij zolang heeft gewacht met zijn klacht. Toch is óók het contract van Kaz inmiddels uit coulance ontbonden.