Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Gebroken nachten dankzij de Beddenreus

13-02-2021
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
1489 keer bekeken
  •  
Op 12 december koopt Monique Custers twee eenpersoonsmatrassen bij de Beddenreus in Duiven, voor het bed van haar zoon Faas. Omdat de winkel de matrassen niet op voorraad heeft, worden ze nabesteld. Monique kan haar bestelling vanaf 17 december afhalen in de winkel, maar dat loopt anders. Bijna twee maanden later slaapt Faas nog steeds niet op een fatsoenlijk bed.
Het gezin is net verhuisd. Faas heeft dringend nieuwe matrassen nodig. Omdat de Beddenreus de matrassen snel kan leveren, verhuizen ze zijn oude matras niet mee. Zijn nieuwe tweepersoonsbed zetten ze alvast in elkaar. In afwachting van zijn matrassen slaapt Faas een paar nachtjes op de bank.

Klaar om af te halen

Dan wordt het spannend. Op 14 december worden de coronamaatregelen aangescherpt. Alle winkels moeten sluiten. Monique belt direct de Beddenreus om te vragen hoe het zit met haar matrassen. Volgens de Beddenreus is het allemaal geen probleem. Ondanks dat de winkel gesloten is, kan ze haar matrassen gewoon vanaf 17 december ophalen bij het magazijn. Monique haalt opgelucht adem.
Zoals beloofd ontvangt Monique op 17 december een bericht dat de matrassen klaarliggen. Voor de zekerheid belt ze nog een keer om het afhalen te bevestigen. Wederom vertelt de Beddenreus dat zij de matrassen gewoon bij het magazijn van de winkel kan afhalen. Monique wil net richting de winkel vertrekken als de Beddenreus plotseling belt: de matrassen kunnen toch níet worden afgehaald. “Geen paniek”, zegt de Beddenreus: de matrassen worden zo snel mogelijk per koerier thuisbezorgd. Een exacte bezorgdatum hoort ze later.

De koerier die nooit kwam

Monique hoort niets van de Beddenreus. Daarom neemt ze nog een aantal keer contact op over wanneer de matrassen worden bezorgd. Telkens hoort ze dat het druk is, maar dat ze de matrassen sowieso voor de kerst heeft.
Ook die belofte maakt de Beddenreus niet waar. Er komen geen matrassen voor kerst en daarna ook niet. Als Monique op 5 januari weer met de klantenservice belt, blijkt opeens dat de matrassen toch níet aan huis geleverd zullen worden. Volgens de Beddenreus kunnen matrassen die al in de winkel zijn geleverd, niet worden omgezet naar een thuisbezorging. Waarom niet? Corona natuurlijk! Monique moet gewoon wachten totdat het kabinet de winkels weer opent.

Annuleringsboete of nog even geduld

Monique is het helemaal zat en wil de order annuleren, zodat zij de matrassen online kan bestellen. Immers, als ze dezelfde matrassen nu online besteld, hebben ze volgens de website één tot twee dagen levertijd. Helaas, ook dit mag niet zomaar. Als Monique de bestelling annuleert, moet zij 50 vijftig annuleringskosten betalen. Dat ze de bestelling annuleert, vanwege het niet-nakomen door de Beddenreus, maakt de Beddenreus niets uit. Volgens hen moet Monique gewoon de boete betalen óf geduld hebben.
Monique weet niet meer wat ze moet doen en schakelt de Belbus in. Faas kampeert inmiddels alweer bijna twee maanden in huis. Eerst op de bank, toen op een luchtbed en nu een versleten matras. Faas is doodop en Monique is alle vertrouwen in de Beddenreus kwijt.

Confrontatie

Dat de klantenservice van de Beddenreus hier loopt te slapen is wel duidelijk. Hoog tijd dat Ciana de Beddenreus even goed wakker schudt!
Bij de Belbus vinden wij het natuurlijk enorm belangrijk dat iedereen zich aan de coronamaatregelen houdt. Maar coronamaatregelen zijn natuurlijk géén excuus om je klanten mee af te poeieren. Toch is er volgens de Beddenreus helemaal niks mogelijk zolang er corona heerst. Een beetje overdreven. Dat kunnen wij ook.
Ciana neemt de nodige voorzorgsmaatregelen en voelt woordvoerder Bertus Janssen stevig aan de tand. Volgens Bertus Janssen klopt het allemaal, maar is het niet waar. Heel bijzonder. Ook bijzonder: ondanks alle voorzorgsmaatregelen die Ciana heeft getroffen, krijgt zij de matrassen niet mee. Wel worden de matrassen dezelfde dag nog bij Monique thuis afgeleverd. Eind goed, al goed. Faas kan in ieder geval eíndelijk lekker slapen!
Heb jij ook een consumentenprobleem? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!