Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Belbus: Gebrekkige douchestoel van Lidl

29-03-2008
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
162 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Deze week is de Belbus op bezoek bij de 56-jarige Eef de Kruijf uit Bunnik. Eef kreeg vier jaar geleden te maken met een Stenose. Hierdoor heeft ze pijn bij het lopen en ondervindt ze last van krachtsvermindering. Douchen is voor Eef ook een lastige opgave. Toen ze zes maanden geleden een douchestoel zag bij Lidl, hoefde ze daar ook niet lang over na te denken. Eef koopt de stoel voor een kleine veertig euro. Maar al na tweeënhalve maand begint de zitting van de douchestoel te scheuren.
Als Eef teruggaat naar het filiaal waar ze de stoel heeft gekocht, krijgt ze te horen dat ze haar klacht schriftelijk moet indienen bij het hoofdkantoor van Lidl. Zo gezegd, zo gedaan. De reactie van Lidl is allerminst positief: Lidl laat weten dat de dertig dagen omruilgarantie voorbij zijn en dat er geen servicepunt beschikbaar is voor de douchestoel. Eef stuurt Lidl nogmaals een brief waarin ze haar ongenoegen uit over de gang van zaken. Op deze brief volgt geen reactie. Eef laat het hier niet bij zitten en schakelt de Belbus in.
Deze week in de Belbus Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman. Samen gaan zij naar het hoofdkantoor van Lidl. Helaas wil Lidl niet voor de camera reageren. Wel biedt de directeur zijn verontschuldigingen aan en krijgt Eef haar geld terug. Bovendien wordt ze bij thuiskomst verrast door een mooi bosje bloemen. Wilt u ook dat de Belbus langskomt, bel dan met stichting De Ombudsman: 035-6722 722 of mail naar belbus@vara.nl .
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor