Belbus: ellende na diefstal modem
01-10-2005
• leestijd 2 minuten
Op 8 april 2004 is er bij Richard Konings ingebroken. Zijn computer en ook het modem van Tiscali waren gestolen.
Richard heeft de dag na de inbraak gebeld met Tiscali om te vragen hoe hij zijn abonnement op zou kunnen zeggen. Hem werd verteld dat hij een kopie van het politierapport met een begeleidende brief naar Tiscali moest sturen.
Na een aantal maanden kwam hij erachter dat het abonnementsgeld nog steeds automatisch geïncasseerd werd van zijn bankrekening. Dat was weer een reden om onmiddellijk aan de bel te trekken. Hij belde met Tiscali en hem werd verteld dat hij weer schriftelijk moest reageren. Dus Richard reageerde schriftelijk.
Hij kreeg op 23 juni uiteindelijk een brief van Tiscali waarin stond dat zijn abonnement zou worden omgezet. Hij is weer gaan bellen met ze en wederom vertelde hij hen dat het om een opzegging ging. Voor de derde keer werd hem verteld dat hij schriftelijk moest reageren. Richard heeft weer een brief naar Tiscali gestuurd maar deze keer aangetekend.
Op 9 juli kreeg hij een brief van Tiscali waarin stond dat vanaf het einde van zijn contractdatum zijn abonnement opgezegd zal worden en dat alle bedragen die van zijn rekening werden geïncasseerd zouden worden teruggestort. Helaas heeft hij tot op heden nog niets ontvangen. Een reden voor Richard om de Belbus in te schakelen.
Tiscali belooft vervolgens om het te gaan uitzoeken. Volgens Tiscali is de reden waarom het zo lang duurde dat er geen brieven, behalve de aangetekende, bij Tiscali bekend zijn. Verder klopte het bedrag dat Richard beweerde terug te krijgen niet met het bedrag wat bij Tiscali bekend was, waardoor er administratieve vertraging optrad. Uiteindelijk biedt Tiscali Richard excuses aan voor het ongemak. Ook het geld kreeg Richard diezelfde dag op zijn bankrekening gestort.