Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: eerlijkheid wordt niet beloond
21-10-2005
•
leestijd 1 minuten
•
51 keer bekeken
•
Koen Boekholt is zeventig jaar en hoort niet goed meer. Twee jaar geleden kocht hij bij Schoonenberg twee hoortoestellen, een voor zijn linker- én een voor zijn rechteroor.
Een hele opluchting, maar op weg naar zijn klaverjasavond ging het mis. Hij verloor zijn rechtertoestel.
Na lang zoeken, in huis en op straat, vond Koen het gehoorapparaat weer terug. Het lag midden op de weg en er waren inmiddels al een paar auto’s overheen gereden.
Gelukkig had Koen bij de aanschaf van zijn toestel een pakket afgesloten; voor onderhoud, diefstal én verlies, maar ja: Koen heeft hem dan wel verloren, hij heeft hem óók weer teruggevonden… Volgens Schoonenberg is hij dan ook niet meer verzekerd.
In de Belbus, Martijn van Driel van de Ombudsman. Schoonenberg heeft in principe gelijk. Maar het is natuurlijk wel vreemd dat Koen, juist doordat hij op zoek is gegaan naar zijn hoortoestel, niets meer vergoed krijgt. De Ombudsman vindt dan ook dat het wel klantvriendelijk zou zijn als Schoonenberg Koen tegemoet komt in de kosten.
In het filiaal van Schoonenberg krijgen we in ieder geval te horen dat Koen sowieso een leentoestel had moeten krijgen. En in een fax laat de winkel nog weten dat ze het ook een vervelende situatie vinden voor de heer Boekholt en dat ze het graag willen oplossen. Officieel dekt de verzekering het niet, maar uit coulance zullen ze het kapotte toestel toch kosteloos repareren.