Monika koopt een droomkeuken voor ruim 20.000 euro bij Keukenwarenhuis.nl. Maar als de keuken geleverd wordt, blijkt er van alles mis te zijn. Een half jaar na oplevering zit ze nog steeds tussen de dozen en zijn de problemen nog lang niet opgelost. Wat nu? De Belbus komt in actie.
Een jaar geleden besluit Monika haar woning uit de jaren zestig te verbouwen en in een nieuw jasje te steken. In maart 2022 bestelt ze haar droomkeuken bij Keukenwarenhuis.nl. Als kok weet ze precies wat voor keuken ze wil. Zo wil ze koken op gas én ze wil een aparte wokbrander.
De totaalprijs voor de keuken komt uit op een bedrag van ruim 20.000 euro. Ze heeft hier lang voor gespaard en kijkt enorm uit naar de keuken.
Op 14 augustus is het zover: de zo gewenste keuken wordt geleverd. Maar als de installateur van Keukenwarenhuis de keuken wil plaatsen, blijkt er van alles mis. Hij voorziet een probleem met de afzuiging in verband met brandgevaar, iets wat leverancier ATAG later bevestigt. Maar Keukenwarenhuis blijft volhouden dat het wél kan, waardoor Monika niet meer weet wie ze moet geloven.
Verder blijkt tijdens het plaatsen van de keuken dat de gaten in de deuren van de kastjes verkeerd zijn, waardoor de juiste handvatten er niet op passen. En de koelkastdeur opent niet de goede kant op. Zo moeten er voor de héle keuken nieuwe deuren en fronten besteld worden.
Ook blijken er twee besteklades te missen en is het keukenblad voor de koffiecorner veel te klein. De afvoer van de spoelbak sluit niet aan, waardoor in allerijl een loodgieter wordt opgeroepen om dit aan te passen. En dat zijn nog niet eens alle problemen waar Monika tegenaan loopt.
Hoezeer Monika ook uitkeek naar haar droomkeuken, ze belandt uiteindelijk in een nachtmerrie.
Nadat Monika in november een gesprek heeft bij Keukenwarenhuis, krijgt ze even de hoop dat het allemaal opgelost zal worden. Maar opnieuw gebeurt er niks. Monika wordt aan het lijntje gehouden en afspraken worden door Keukenwarenhuis niet nagekomen.
Ze vragen Monika zelfs om niet meer te bellen, Monika moet maar rustig afwachten, krijgt ze te horen. Maar inmiddels is het een half jaar na oplevering en zit Monika thuis nog steeds tussen de dozen.
Ze wacht onder meer op achttien fronten, achttien handvatten, tweemaal een onderrand/plint, vier ladekasten, een werkblad voor de koffiecorner, een lade onder de kookplaat, twee losse lades, een zwart bovenkastje, een zij- / steunplank rechts én een platte plasmafilter zodat de afzuiging veilig werkt.
Van woede weet Monika niet meer wat ze moet doen om het probleem op te lossen. Ze heeft geen vertrouwen meer in Keukenwarenhuis. Daarom schakelt ze de Belbus in. En dan komt directeur Mark Verkerk in beeld die Monika maar niet te pakken kreeg.
Hij belooft het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en daar persoonlijk op toe te zien. Monika is blij maar ook nog afwachtend: eerst zien en dan geloven.
Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Mijn keuken zou 6 december 2022 opgeleverd moeten worden. 7 maart keuken is nog lang niet klaar. 2 x foutieve metingen gedaan met alle gevolgen vandien. Bij oplevering geen apothekerskast, geen ladekast, geen plank 2 x verkeerde kookplaat aangeleverd. 5 weken niet kunnen koken Werkblad beschadigd, nieuwe werkbladen gemonteerd, ook beschadigd en scheef. Het wachten is nu op nieuwe werkbladen. Het ophangen van de afzuigkap, plank, onderplinten. Recht zetten van de onderkasten. Pastuk plaatsen. Netje
Dit verhaal zou ik geschreven kunnen hebben. Ook ik kocht in september 2022 mijn keuken à € 21.300,00 bij het Keukenwarenhuis in Dordrecht. Zij zouden hem op maat leveren en vlak voor plaatsing kreeg ik te horen dat het niet kon. Toen ik zei dat ze dan de keuken mochten houden begon een heel traject van het aandragen van oplossingen, waar ik echter pas mee akkoord ben gegaan toen de keuken wel op maat geleverd kon worden. Zij hebben daarvoor mijn Miele vaatwasser moeten vervangen door een AEG vaatwasser. Het plaatsen is begonnen op 12 januari en vandaag is er weer een monteur bezig om het werk af te maken met de eerder niet geleverde materialen. Het is zeer de vraag of alles goed gaat komen. Er zitten in mijn keuken geen roosters omdat dat volgens de monteurs niet nodig was. Nu heb ik vernomen dat deze wel nodig zijn voor de afvoer van warmte van de apparatuur. Weet nog niet zeker of ik ook hierover ga reclameren want ik ben het Keukenwarenhuis en alle ingehuurde mensen die worden ingehuurd voor de montage meer dan zat. Deze ervaring wilde ik echter wel met u delen, want als je zoveel geld uitgeeft voor een keuken mag je toch wel verwachten dat alles top is. [edit - persoonlijke gegevens, redactie]
(Bewerkt door redactie)Er zou in KASSA een register gemaakt moeten worden van alle onbetrouwbare bedrijven met het advies daar nooit iets te kopen. Een soort keuring's label. ***** Dan zouden ze deze bedrijven twee keer nadenken voor het bedriegen van de klanten.
Ik vind het heel erg vervelend voor deze familie wat er gebeurt, maar wij hebben ook een keuken van keukenwarenhuis in Dordrecht en wij heel erg tevreden er over, de levering en het plaatsen van de keuken zijn prima gegaan. In het verleden hebben we ook problemen gehad met een keuken dus we waren wel wat huiverig, maar alles ziet er prima, we missen 1 hand greepje, maar dat komt wel. Sterkte voor deze mensen.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!