Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Diascanner tot drie keer toe niet goed

13-09-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Eind vorig jaar koopt Frits Walraven een diascanner. Hij wil met het apparaat al zijn dia’s digitaliseren. Frits koopt de scanner via internet bij unovia.com en gaat er direct meer aan de slag. Maar dat valt tegen, want de ingescande dia’s zijn niet goed belicht. Het midden van alle dia’s is overbelicht en de zijkanten blijven vrij donker. Frits kijkt op de site en concludeert dat het blijkbaar een bekend probleem is, want hij vindt er de link “indien overbelicht”. Daar krijgt hij het advies een andere driver en een aangepaste versie van het programma Photo-Impression te downloaden.
Frits volgt de instructies op, maar er verandert niks. Hij neemt contact op met de webwinkel. Die adviseert de scanner terug te sturen. Als hij vervolgens een nieuwe thuisgestuurd krijgt probeert Frits die meteen uit. Maar weer hetzelfde resultaat: slecht belichte dia’s. Frits neemt het zekere voor het onzekere en sluit de scanner ook aan op zijn tweede pc. Ook weer met nieuwe driver en nieuwe versie van PhotoImpression zoals op de website staat. Frits neemt weer contact op met Unovia en krijgt de opdracht ook deze scanner terug te sturen. Maar vervolgens blijft het angstvallig stil.
Tot een aantal maanden later er toch opeens een mail komt. Daarin staat dat het echt aan de computer van Frits moet liggen, want op kantoor bij Unovia hebben de scanners wel gewerkt. Hij hoort verder niks meer van het bedrijf en zit zonder scanner waar hij wel voor heeft betaald. Dan besluit hij een aangetekende brief te schrijven naar Unovia. Hij legt het hele verhaal nog eens uit en vraagt of hij zijn geld terug kan krijgen. Maar als antwoord komt er weer een nieuwe scanner. Frits besluit ook deze dan maar uit te proberen, maar weer hetzelfde resultaat: het midden van alle dia’s is overbelicht en de zijkanten blijven vrij donker. En als Frits vervolgens weer contact zoekt met Unovia, is het bedrijf volkomen onbereikbaar.
Hoog tijd voor wat hulp. En die komt van jurist Ank van Heeringen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. De Belbus brengt Ank en Frits naar het hoofdkantoor van Unovia in Leiden. Maar helaas blijkt daar niemand aanwezig. Gelukkig kregen we op de redactie de volgende dag de directeur van Unovia aan de lijn. Hij heeft direct het geld overgemaakt. Maar benadrukt dat hij ervan overtuigd is dat het niet aan de scanner ligt, maar aan de computers van Frits.
Wordt uw klacht ook niet serieus genomen? Neem dan contact op met de Belbus! U kunt schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ, van Consumenten Zaken, in Hilversum. Of mailen naar belbus@vara.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor