Belbus: cruiseschip veel mooier in de folder
07-10-2006
• leestijd 1 minuten
Leida Rolink en Laura Daems boekten voor 7 augustus 2005 een 8 daagse cruise voor twee personen naar Antalya. Met het gevoel dat dit een geweldige vakantie zou worden, gingen Leida en Laura op reis.
Op de het cruiseschip aangekomen blijkt deze geheel niet aan de beschrijving van de reisgids te voldoen. Peter langhout adverteert met comfortabele slaapcabines. Het tegendeel is waar, de slaapcabine is vochtig, het matras is stuk en het bedlinnen is gescheurd. En dit is nog maar het begin. In het toilet mist de wc-bril, de douchekop is stuk en er lopen kakkerlakken rond. Tijdens het ontbijt liggen beschimmelde broodjes in een mand onder de verse broodjes.
Leida en Laura schrijven gelijk na terugkomst een brief aan Peter Langhout, waarin ze hun klacht duidelijk uitleggen. Ter compensatie biedt Peter Langhout de dames een waardecheque aan van €50 per persoon. Maar voor een reis van ruim elfhonderd euro vinden zij dat te weinig.
Job Zeedzen, deskundige op het gebied van toerisme en verkeer komt tot de conclusie dat Peter Langhout niet heeft geleverd wat overeengekomen is. De reis wijkt namelijk totaal af van de informatie in de reisgids.
Peter Langhout, sindskort onder de naam Benga BV actief, betreurt het dat de vakantie zo gelopen is en laat weten inmiddels met andere boten te werken. Verder stelt de touroperator dat ze sinds de naamswijziging serieuzer met klachten omgaan. Laura en Leida mogen op kosten van de reisorganisatie een nieuwe reis naar Turkije uitzoeken.