Belbus: Corendon annuleert vakantiereis
• 16-02-2013
• leestijd 2 minuten
De klaagster had niet gespaard voor een reis naar Istanbul met haar zusje. Ze had de reis gekocht bij reisorganisatie Corendon via Vakantieveiling.nl. Betaald werd er pas drie weken na de boeking. Dat was een dag of tien voor vertrek.
Niet mee
Op Schiphol kregen de zussen te horen dat ze niet mee mochten. Een inderhaast gebelde Corendon-medewerker vertelde dat de annulering waarschijnlijk een vergissing was en spoorde de klaagster aan om zelf een ticket te kopen. De medewerker bezwoer dat ze het geld terug zou krijgen en dat hij ook zou zorgen dat het hotel in Istanbul netjes geboekt zou worden.
Corendon betaalt niet
Dat gebeurde niet. Er was geen hotel geregeld. Wel organiseerde Corendon een paar dagen later de terugreis. De kosten voor de zelf betaalde heenreis-tickets wil Corendon niet terugbetalen.
Recht op schadevergoeding
Volgens de algemene voorwaarden had de klaagster sneller moeten betalen. Corendon stuurde zelfs een annuleringsbericht per e-mail. Toch hebben de dames recht op een schadevergoeding aldus mr. Josanne Venekamp van het Juridisch Loket. "Het annuleringsbericht is ontzettend onduidelijk en de medewerker van Corendon heeft de dames als klant behandeld. Ze mochten er door die behandeling ook vanuit gaan dat hun reis niet geannuleerd was."
Coulance
Corendon is daar moeilijk van te overtuigen. Na een goed gesprek erkent het bedrijf dat het annuleringsbericht inderdaad onduidelijk is en dat ze het gaan verbeteren. Uit 'coulance' biedt het bedrijf de klaagster twee nieuwe tickets naar Istanbul aan én een schadevergoeding van €300.
Heeft u ook de Belbus nodig? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar
belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar
@BelbusVARA.