Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: condens tussen de ramen

  •  
11-01-2014
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1012 keer bekeken
  •  
195x90_vocht.jpg
Piet Suijkerbuijk is op zoek naar nieuwe buitendeuren en kunststof kozijnen. Hij is erg voorzichtig om een miskoop te voorkomen. Uiteindelijk besluit hij naar België af te reizen. Hij komt bij Bruynseels Vochten in Kalmthout terecht vanwege de goede service. Ook hoeft hij niets aan te betalen. Zo kon hij thuis eerst kijken of het goed werd geïnstalleerd en of het schadevrij was. Zoals afgesproken worden de twee buitendeuren en de kunststof kozijnen netjes gemonteerd. Er leek niets aan de hand en meneer Suijkerbuijk is blij met het resultaat. Hij betaalt na plaatsing het volledige bedrag. Helaas heeft hij niet erg lang kunnen genieten van de voordeur.
Verplicht afwachten
Na een korte periode begint tussen de ramen van de voordeur condens te ontstaan. Hij neemt natuurlijk direct contact op met de winkel, maar daar komt hij niet veel verder. Meneer Vochten, de eigenaar, laat weter dat er een geschil is met de leverancier en dat meneer moet daarom maar wachten. De deur kan dus niet worden gerepareerd. Meneer Suijkerbuijk heeft natuurlijk niets te maken met het geschil tussen de winkel en de fabriek. Daarom besluit hij de Belbus in te zetten en gaat samen met hen op bezoek in Kalmthout.
Begrip
Tijdens het bezoek van de Belbus wordt duidelijk dat Piet Suijkerbuijk niet de enige gedupeerde is. Er hebben zich al veertien mensen gemeld bij de winkel met ook vocht tussen de ramen van de deur. Advocaat Joris Vercraye van de winkel geeft toe dat hij recht heeft op een goed product. Om dat goede product te krijgen moet er alleen wel eerst een probleem opgelost worden. De winkel heeft nog een geschil met de Portugese fabrikant. 
Oplossing
Natuurlijk is er begrip voor de winkel voor de ontstane situatie, maar het bedrijf moet wel met een oplossing komen. De verkopende partij is nog altijd verantwoordelijk en niet de leverancier. Er wordt een afspraak gemaakt dat voor 2 februari 2014 de problemen met de voordeur zijn opgelost. De winkel moet eerst nog een laatste keer proberen dat het Portugese bedrijf in januari gaat leveren. Gebeurt dat niet dan zorgt Bruynseels Vochten alsnog voor een vervangend paneel om de deur te repareren of een compleet nieuwe deur.
Zelf ook een klacht? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor