Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Bloembollen

12-02-2005
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
63 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Mevrouw Schermer kocht begin december 3 amaryllis bollen bij een landelijke drogisterij keten. Ze heeft de bollen meteen gepot en op de vensterbank gezet.
Ondanks dat de bollen met veel liefde en toewijding verzorgd zijn, zijn er twee al gesneuveld. En de overgebleven bol groeit erg moeizaam. Met haar klacht ging mevrouw terug naar de winkel. Daar werd haar verteld dat ze garantie had, echter tot aan de deur. Daar had mevrouw natuurlijk niks aan, en riep de hulp in van Kassa.
In de Belbus amaryllis bollenkwekers Edwin Vellekoop en Martin Boers. Na de bollen grondig bekeken te hebben concluderen de experts dat de bollen niet lang genoeg gekoeld en onvoldoende geprepareerd zijn. Amaryllis bollen moeten, net als tulpenbollen, in het najaar onder de grond of in een koelcel gestopt worden om daar tenminste acht weken winterkou te voelen. Zonder deze zogenoemde preparatie groeien de bollen niet of nauwelijks. De winkel moet daarom betere kwaliteit bollen geven of anders geld terug geven.
De verkoper van de bollen biedt zijn excuses aan mevrouw Schermer, en schrijft verder dat ze "uiteraard geld terug krijgt voor de bloembollen".
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor