Belbus: Belcompany geeft ander abonnement dan afgesloten
• 08-10-2011
• leestijd 2 minuten
Hoge rekening
Tot haar grote verbazing krijgt Elise de eerste vier maanden van 2011 telefoonrekeningen van rond de €70 - €80. Elise bestudeert de rekeningen en concludeert dat ze een bel + sms-abonnement heeft, dus zonder internet. Omdat ze wel regelmatig het internet op gaat op haar mobiel, krijgt ze die hoge rekeningen. Elise gaat terug naar de winkel en de medewerker daar erkent direct de fout. Elise krijgt alle teveel betaalde internetkosten teruggestort. Wat betreft het abonnement, dat zou ook heel snel in orde gemaakt worden.
Lang wachten
So far so good
, maar toch niet uiteindelijk… Inmiddels is Elise al sinds mei, dus ruim vijf maanden, bezig het abonnement te krijgen, dat ze afgesloten heeft. In eerste instantie wordt ze erg lang aan het lijntje gehouden. Dan komt er plotseling wel een inhoudelijke reactie. Belcompany geeft aan dat het abonnement dat Elise nu heeft, bel + sms en een losse internet-blox, veel 'beter' is voor haar. Elise is het daar helemaal niet mee eens. Ze betaalt nu namelijk €29,44 per maand. Dit abonnement is €5 per maand duurder dan het abonnement dat ze heeft afgesloten. Ze heeft daarvan ook zwart op wit het contract. Wat Elise ook probeert, langsgaan, mailen, schrijven, Belcompany houdt voet bij stuk.
De Belbus grijpt in!
Elise mailt vervolgens haar verhaal naar de Belbus. De redactie belt met het hoofdkantoor van Belcompany om een afspraak te maken om langs te komen met Elise. Na dit telefoontje wordt Elise ineens binnen een uur teruggebeld. Ze krijgt per direct het abonnement dat ze, inmiddels tien maanden geleden, heeft afgesloten. Per mail laat de directeur van Belcompany onder andere het volgende weten aan Kassa:
"Allereerst vind ik het heel vervelend voor mevrouw dat dit niet goed is gelopen. Helaas zijn er ongelukkigerwijs verschillende dingen misgegaan aan onze zijde, waardoor mevrouw niet de klantervaring en service heeft gehad die zij had mogen verwachten en waar wij voor staan. Inmiddels is gelukkig alles opgelost. Mevrouw heeft het abonnement dat zij oorspronkelijk had moeten krijgen en alle meerkosten die door de dubbele vergissing zijn ontstaan zijn of worden gerestitueerd. Ter compensatie van het ongemak ontvangt mevrouw een tegoedbon."
Heeft u ook een verkeerd abonnement gekregen? Neem dan contact op met de Belbus! Schrijf naar: Postbus 3000, 1200 Hilversum of mail naar naar
belbus@vara.nl
.