Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: badkamer renovatie
15-01-2005
•
leestijd 1 minuten
•
270 keer bekeken
•
Mevrouw Vonk uit Vlaardingen heeft haar badkamer laten renoveren door een klusjesman die ze via internet gevonden heeft. Op het eerste gezicht leek hij betrouwbaar, maat toen het werk eenmaal klaar was bleek het niet naar behoren te zijn uitgevoerd.
Mevrouw Vonk besluit daarop het nog resterende te betalen bedrag van 2400 euro, dit is het 50% van het totaalbedrag, niet te betalen zolang de klusjesman dat wat niet goed is niet in orde brengt.
De klusjesman echter vindt dat hij wel degelijk perfect het werk heeft afgeleverd. Hij stuurt dan ook een incassobureau op mevrouw Vonk af.
Kassa laat badkamerexpert Erico van den Engel van expertisebureau HEDEX naar het werk kijken. Zijn bevindingen zijn dat de tegels scheef aangebracht zijn, de voegen slordig zijn afgewerkt en het raam en de kraanleidingen slecht zijn afgewerkt.
Zijn conclusie is dat het werk van dusdanig slechte kwaliteit is dat de badkamer opnieuw betegeld moet worden. Omdat dit aanzienlijke kosten met zich meebrengt, zal het bedrag dat mevrouw Vonk hier aan kwijt zal zijn gelijk zijn aan het bedrag dat ze de klusjesman had moeten betalen. Hij moet haar dan ook het al betaalde gedeelte terugbetalen om het vervolgens door een echte vakman te laten uitvoeren.
De klusjesman is het echter niet eens met deze conclusie en is zelfs van plan via de rechtbank het oorspronkelijk resterende bedrag op te eisen.