Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Autoverhuurbedrijf Car2Go traag met uitbetalen

  •  
17-03-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
Amber Belbus
In november huurt Daan een auto van Car2Go, een autoverhuurbedrijf gebaseerd op het principe dat je  elektrische auto's met anderen deelt. Helaas is de auto die hij mag gebruiken fout geparkeerd door de vorige bestuurder. Daan belt de helpdesk van Car2Go en stelt voor om de parkeerkosten voor te schieten. Dit is een bedrag van 120 euro. Car2Go gaat akkoord en vertelt dat Daan zijn geld binnen twee weken terugkrijgt. Inmiddels is Daan 3,5 maand, 20 mails en meerdere belletjes verder maar hij heeft nog steeds niet zijn geld terug.
Voorschieten
Daan maakt al een lange tijd gebruik van Car2Go. Hij is namelijk piloot en ook in grote Europese steden kan hij Car2Go auto's huren. Dit is de reden dat hij besluit om het geld te goeder trouw voor te schieten. Diezelfde dag mailt Daan de kwitantie van de parkeerkosten naar Car2Go. De afgesproken twee weken verstrijken maar Daan heeft het geld nog niet terug. Hij mailt Car2Go en krijgt te horen 'dat ze er mee bezig zijn'.
Aan het lijntje
De weken verstrijken en iedere keer overschrijdt Car2Go de door hun gestelde uitbetaaltermijn. In de correspondentie tussen Daan en Car2Go vertellen zij eerst dat er door de feestdagen vertraging op is gelopen. Dan is de reden weer dat het hoofdkantoor in Duitsland is en uitbetaling slechts één keer per maand gebeurt. Daan belt weer en krijgt een medewerker aan de lijn die zegt dat hij de juiste papieren voor hem heeft liggen en dat het geld er echt bijna is. Dit bleek wederom een loze belofte.
Teleurgesteld
Inmiddels duurt het probleem al drie maanden. Eind februari heeft Daan voor het laatst contact met Car2Go: zij beloven het geld de dag erna terug te storten. Maar helaas: weer niet. Daan is het helemaal zat. Als klap op de vuurpijl krijgt hij plotseling een factuur van Car2Go waarop staat dat hij 120 euro moet betalen. Met de week erop een aanmaning en dreiging tot incassokosten. Daan snapt er niets meer van. Ten einde raad en teleurgesteld door de gang van zaken mailt hij de Belbus.
Mini Belbus
Amber ruilt voor deze keer haar Belbus in voor een Car2Go autootje en gaat op bezoek bij Daan in Amsterdam. Een dag daarvoor is Daan gebeld door Car2Go. Toevallig net na de aankondiging dat Kassa zou komen. Tijdens dit telefoongesprek vertelt de vestigingsmanager Car2Go Nederland hoe vervelend hij de gang van zaken vindt en dat de 120 euro direct is overgemaakt. Ook biedt hij Daan een jaar lang gratis rijden met een Car2Go aan mits Daan het probleem buiten Kassa houdt. Daan besluit niet op dit aanbod in te gaan. Hij wil graag met de Belbus langs bij het hoofdkantoor om de oplossing én een verklaring in persoon te horen.
Car2Go
Amber en Daan rijden in hun Car2Go auto naar het hoofdkantoor toe in Utrecht. Eenmaal aangekomen bij het pand krijgen ze te horen dat niemand hun kan spreken over deze kwestie. Er zou zelfs niemand van Car2go aanwezig zijn. Amber en Daan blijven het proberen maar worden uiteindelijk verzocht het terrein te verlaten. Daan is blij dat het geld weer op zijn rekening staat maar vind de manier van handelen van Car2Go teleurstellend. Een hoge pet heeft hij in iedergeval niet meer op van dit bedrijf.
Toch gebeld
Een week na de opnames wordt Daan, op verzoek van Kassa, nogmaals persoonlijk gebeld door de vestigingsmanager Car2Go Nederland. In dit gesprek maakt hij uitgebreide excuses voor de gang van zaken en biedt hij Daan alsnog 400 gratis rijminuten aan.
Belbus nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op  Facebook  en volg de Belbus op  Twitter !

Meer over:

car2go, belbus
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!