Belbus: AnderZorg verstuurt spooknota's
15-09-2012
• leestijd 1 minuten
De Belbus is in Den Haag bij één van de kantoren van ziektekostengigant Menzis. Een dochterbedrijf van Menzis, verzekeraar AnderZorg heeft een probleem met één van haar klanten.
Lidija Jovanovic wordt achtervolgd door spooknota's. AnderZorg achtervolgt haar al een jaar lang met rekeningen ten laste van haar eigen risico voor behandelingen die ze nooit heeft ondergaan. Het zijn spooknota's.
Persoonsverwisseling
De rekeningen begonnen vorig jaar. Lidija woonde toen nog bij haar ouders in Heerlen, maar volgens haar verzekeraar was ze bij een kliniek in Amsterdam geweest. De studente criminologie moest zelf ontdekken dat er in Nederland twee mensen met haar achternaam en geboortedatum rondlopen.
Aanmaning
Aanvankelijk werden de rekeningen geschrapt, maar een paar weken geleden kreeg Lidija opeens een aanmaning van die rekeningen én weer een nieuwe rekening. Ditmaal van een apotheek.
Excuses
De directeur van AnderZorg, Renée Wilke, kan niet veel anders doen dan haar excuses aanbieden en zorgen dat de rekeningen worden geschrapt. Ze krijgt het directe telefoonnummer van het Hoofd Klantenservice voor als er toch nog wat fout gaat.
Interne problemen
Volgens mevrouw Wilke zijn er problemen met de rekeningadministratie van Menzis, waardoor er soms voor klant én verzekeraar onduidelijke nota's ontstaan. De andere twee miljoen klanten van bij Menzis aangesloten verzekeraars moeten dus maar hopen dat er niks misgaat. Menzis belooft dat de rekeningen van het bedrijf op z'n vroegst volgend jaar duidelijker zullen zijn.
Heeft u ook de Belbus nodig? Schrijf ons:
belbus(at)vara.nl
of postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.