Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Bel-me-niet-register' beste product van 2009

15-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Consumentenbond.jpg
Consumenten hebben het 'Bel-me-niet-register' gekozen als beste product van het afgelopen jaar. Het register kreeg maandag van de Consumentenbond de Topper Award uitgereikt, de jaarlijkse prijs voor beste product. De Flater Award ging naar de OV-chipkaart als slechtste product.
Het Bel-me-niet-register kreeg 65 procent van de stemmen en liet daarmee de nummers 2 (Windows 7) en 3 (iPhone 3Gs) ver achter zich. Consumenten die zich bij www.bel-mij-niet.nl inschrijven, zijn daarna verlost van opdringerige verkooptelefoontjes.
Consumentenbonddirecteur Bart Combée: ,,Het Bel-me-niet Register is een belangrijk wapen in de strijd tegen ongewenste telefoontjes van bedrijven. Het is opgenomen in de wet en bedrijven die toch bellen kunnen rekenen op een fikse boete.''
In de uitverkiezing riepen de deelnemende consumenten de OV-chipkaart uit tot grootste flater. ,,Misschien zijn het opstartproblemen, maar de OV-chipkaart geeft nog te veel narigheid. Gedoe met in- en uitchecken, onterecht afgeschreven bedragen, onduidelijkheid bij het overstappen en soms een hogere ritprijs'', aldus Combée. ,,Niet voor niets zeggen wij dat de strippenkaart en het papieren treinkaartje moeten blijven tot de chipkaart zijn waarde heeft bewezen en de overgrote meerderheid is overgestapt. Consumenten moet je verleiden, niet dwingen.''
Ruim 16.000 consumenten brachten hun stem uit voor de jaarlijkse prijzen voor beste en slechtste product. Zowel voor de topper als de flater waren er tien genomineerden. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor