Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Autoverzekering wel betaald, schade toch niet vergoed
09-05-2009
•
leestijd 2 minuten
•
57 keer bekeken
•
Nikki Louwaars uit Utrecht is 20 jaar. Juli vorig jaar kocht ze haar eerste auto: een Peugeot 206. De auto heeft ze verzekerd bij OHRA. Nikki werkt als receptioniste en financieel gezien heeft ze het niet breed. Hierdoor heeft ze vrijwel constant een kortdurend betalingsprobleem.
Normaalgesproken schrijft OHRA de premie op de eerste van de maand af. Maar als Nikki rood staat, lukt dat niet. Ohra weet van Nikki's betalingsprobleem en stuurt dan altijd een acceptgiro. Als Nikki alsnog binnen twee weken betaalt, is er niets aan de hand. En dit doet Nikki altijd, maar toch gaat het eind vorig jaar fout...
Nikki krijgt een auto-ongeluk, en daar is ze zelf schuldig aan. De schade aan haar auto bedraagt ruim 2100 euro. De schade aan de andere auto bijna 1800 euro. Gelukkig raakt niemand gewond en ook de schadeafwikkeling zou geen problemen moeten opleveren, Nikki is immers goed verzekerd. Maar Ohra laat weten de schade niet te vergoeden. Wat is er gebeurd?
Nikki heeft twee betalingen omgewisseld. Terwijl ze de premie voor oktober overmaakte, heeft ze het betalingskenmerk van november ingevuld, en omgekeerd. Volgens Ohra heeft Nikki de premie over de maand oktober te laat betaald, en was ze, op het moment van het ongeluk, niet verzekerd. Nikki laat het er niet bij zitten en trekt aan de bel bij Ohra, maar die blijft bij haar standpunt.
Tijd dat de Belbus in actie komt, met daarin deze week Rogier de Haan. Samen met Rogier gaat Nikki naar het hoofdkantoor van Ohra in Arnhem. Daar beloven ze in het 'dossier' te duiken. En inmiddels heeft Nikki het verlossende antwoord dat Ohra alle schade zal vergoeden.