Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Autotrack overbluft zich
13-05-2006
•
leestijd 1 minuten
•
103 keer bekeken
•
Autotrack trok aandacht met een nogal bravour-achtige reclamecampagne waarin medewerkers van Autotrack de meest spectaculaire tegenprestaties beloofden als er op de Autotrackwebsite ook maar één auto zou worden gevonden met een verkeerde kilometerstand of verkeerd bouwjaar.
Natuurlijk konden wij het niet laten de reclame eens goed op z'n waarheidsgehalte te testen.
Autotrack.nl is één van de vele internetsites waar je als particulier of autobedrijf, auto’s te koop aan kunt bieden. Je voert de gegevens van je auto in op de pagina’s van Autotrack en een paar minuten later, staat je advertentie op internet. En sjoemelen kan kennelijk niet want de medewerkers van Autotrack staan daar voor in.
Het lijkt wel of Autotrack ons uitdaagt om dit te testen. Kassa is de flauwste niet, dus we besluiten om 3 auto’s op hun internetsite te zetten. We liegen daarbij niet alleen over de kilometerstand, maar bij de citroên ook nog over het bouwjaar.
De mederwerkers van Autotrack reageren heel sportief en geven ruiterlijk toe dat er dus wel gesjoemeld kan worden met de tweedehands auto's op de site. Als weerwoord vertellen zij echter wel dat zij instaan voor 95% van de auto's op de site. Deze auto's komen uitsluitend van autodealers waarmee zij waterdichte afspraken hebben gemaakt.
En nu maar kijken of de medewerkers echt hun tegenprestaties waarmaken die zij in de reclame beloven: de mercedes van de directeur in een shredder, een tattoo van Balkenende op de telefoniste, het borduren van de Nachtwacht en achteruit naar Limburg lopen.