'Automobilist wil direct contact met verzekeraar'
28-05-2009
• leestijd 1 minuten
Consumenten zijn gesteld op autoverzekeraars waarmee zij direct contact kunnen onderhouden. Verzekeraars die via een tussenpersoon werken, worden minder gewaardeerd. Dat meldde vrijdag de financiële vergelijkingssite Independer, die het afgelopen jaar 140.000 bezoekers op zijn site hun huidige autoverzekeraar liet beoordelen.
Verzekeraars die rechtstreeks met hun klanten communiceren scoren gemiddeld een 7,5. Bedrijven die via een tussenpersoon werken krijgen een 7,2. Vooral het aspect 'klaarstaan voor de klant' scoort hoger bij 'directe' verzekeraars met een beoordeling van 7,5, terwijl verzekeraars met tussenpersonen hierop een 7,1 scoren.
Als beste autoverzekeraar komt met een 8,2 ZLM uit de peiling. Maar dat is een verzekeraar waar alleen automobilisten uit Noord-Brabant en Zeeland zich kunnen aanmelden. Van de landelijke verzekeraars scoren FBTO en Interpolis het hoogst met beide een 7,8.
Het zwakst wordt Budgio (6,7) beoordeeld. Nieuwkomers Allsecur (7,4) en Ditzo (7,3) scoren rond het gemiddelde. Klanten beoordeelden hun verzekeraars op de aspecten klaarstaan voor de klant, beloften nakomen en schadeafhandeling.
ANP