Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
wat is het alternatief voor dissel en een vrachtwagen of een auto die een aanhangwagen moet trekken van 2500 kg en dan ook nog 400 km kunnen rijden?
Verder betaal je ook over de kilometers die je maakt in het buitenland. En betaald een auto op buitenlands kenteken ook deze heffing ???
Als wij nu gewoon die kilometerheffing kunnen blijven betalen. Dan blijft het probleem het niet halen van die doelstellingen. De gedachte gang achter het geheel klopt dus niet.
Waarom moet altijd iets waar we al over besloten hebben van dat gaan we niet doen een tijd later weer opnieuw uit de kast gehaald worden om het weer proberen door te douwen. Want natuurlijk heeft dit niks met CO2 te maken (alsof vergroening slecht is!!) maar weer alles met controle en wel waar jij je ten alle tijden bevindt. En F. U. C. K. die klimaat leugens (zie oa climategate.nl).
Zo lang er benzine ( E10) te koop is waarom dan kilometerheffing betalen boven op de bestaande wegen belasting dit is gewoon belachelijk hier haal je de normen ook niet mee.
Ja allemaal prima gaat dan wel de wegenbelasting. Weg want ik ga niet dubbel betalen
Het gaat onder de streep alleen om het geld, elke belasting van vervoer is t.b.v. de schatkist net zoals de meeste andere milieu onzin. Laat los die onzinnige onhaalbare klimaatdoelen en verlaat de EU!!! Vervoer is noodzakelijk voor onze economie dus haal de belastingen eraf, voer heffingen in die voor iedereen naar draagkracht gelden, niet alleen voor de werkende mens die vervoer nodig heeft. Over eerlijkheid gesproken... Bovendien gaat men ook niet meer over de grens tanken als je hier zonder accijnzen tankt, nog een winst voor de NLD economie. Ik vind het erg dat we kennelijk allemaal elektrisch moeten gaan rijden want dat is pas echt schadelijk voor ons milieu. Voertuig incl. accu's moet worden gemaakt, accu's vervangen mettertijd en bovendien zal de stroom die erin geladen wordt eerst opgewekt moeten worden. Ik heb vroeger op school geleerd dat opslag van energie nooit zonder verlies kan.
Ik rijd 90% van de kilometers in het buitenland en betaal daar veel tol. En dan nu in Nederland over die kilometers ook nog een heffing betalen? Bovendien zal dit het autobezit stimuleren, ieder kind als hij/zij/het 18 hier in de provincie een eigen auto. Lijkt me geen goed idee, ook hier zijn de parkeerplaatsen beperkt.
Dit hadden ze twintig jaar geleden al moeten doen Betalen na gebruik
Als ze voor zowel elektrisch als fossiel maar een gelijke heffing toepassen dan ok. Anders is een grote verkooptruc van de autobranche voor elektrische auto's en die zijn schadelijker voor het milieu dan auto's op fossiele brandstof.
Wat een huichelarij! Via de brandstofaccijns betaalt de burger al genoeg! Deze partijen willen alvast het rijden op stroom duurder maken!
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!