Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

ASR pakt fraude met smartphones aan

31-10-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
iphone4_12.jpg
Verzekeringsconcern ASR gaat monteurs inzetten om te beoordelen of ingediende schadeclaims voor kapotte smartphones en tablets terecht zijn. Dat maakte het verzekeringsconcern maandag bekend.
Reparateurs
De reparateurs moeten beoordelen of de toestellen nog gerepareerd kunnen worden, voordat er een schadevergoeding wordt uitgekeerd. ASR wil daarmee ook fraude tegengaan en voorkomen dat door de 'enorme schadelast' de premie van de inboedelverzekering stijgt.
Claims
Steeds meer mensen hebben een smartphone of tablet. Wanneer de apparaten binnenshuis stukgaan, kan er een claim onder de inboedelverzekering worden ingediend. Doordat de toestellen kwetsbaarder en duurder worden, krijgt ASR te maken met steeds meer en hogere claims.
Controleren
Om fraude te voorkomen gaat ASR controleren of de beschadiging overeenkomt met de opgegeven toedracht. Apparaten die niet meer te repareren zijn, worden uit de roulatie gehaald.
Extra alertheid
Volgens het Centraal Bureau voor Verzekeringsstatistiek neemt het aantal claims telkens toe als er een nieuwere versie van hetzelfde product op de markt is gekomen. Vooral die conclusie ,,vraagt om extra alertheid op onrechtmatige claims'', aldus ASR. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor