Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Vrouwen kopen sexier kleding tijdens vruchtbare periode

09-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
shoppingbags_01.jpg
In een onbewuste poging om vrouwelijke rivalen te overtreffen, kopen vrouwen in hun vruchtbare periode sexier kleding.
“Net als bij chimpansees, worden vrouwen competatiever ten opzichte van andere vrouwen wanneer ze in de ovulatie zijn. De onbewuste wens van vrouwen op de piek van hun vruchtbaarheid, om producten te kiezen die hun uitstraling verhogen, wordt gedreven door een verlangen om aantrekkelijke rivalen te overtreffen,” aldus de onderzoekers van onder meer de universiteit van Minnesota. Om een wenselijke partner te verleiden, moet een vrouw de aantrekkelijkheid van andere vrouwen in haar nabijheid peilen om zo te bepalen hoe zij in het oog moet springen om een goede man te strikken. De bevindingen van het onderzoek hebben praktische gevolgen voor marketeers. Ongeveer vijf a zes dagen per maand, zijn vrouwelijke consumenten vooral in staat om producten en diensten te kopen die de fysieke verschijning verbeteren. Bron: Journal of Consumer Research
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor