Terugluisteren: uitzending maandag 11 september
08-09-2006
• leestijd 1 minuten
De behoudende uitgeverswereld wou er eerst niet aan, maar nu worden ze steeds meer ingezet om literatuur te promoten: de boektrailers. Deze week in De Buitendienst aandacht voor klimaatvriendelijke producten.
Boektrailers
Voor alles wat we kopen wordt wel reclame gemaakt. Foldertjes, advertenties, Billboards en tv-reclame, u kent ’t allemaal wel. Uitgevers waren tot voor kort vrij behoudend in het aanprijzen van boeken. Een display in de winkel en een boekrecensie in de krant, daar bleef ’t meestal wel bij. Maar sinds kort worden er filmpjes gemaakt om boeken onder de aandacht te brengen, de zogeheten boektrailers.
Beluister hier
de reportage.
De Buitendienst: klimaatvriendelijke producten
Het milieu lijkt weer ‘in’ bij het bedrijfsleven: klimaatverandering tegengaan is het nieuwe motto. In onze serie De Buitendienst aandacht voor producten die op de markt worden gebracht om de CO2 uitstoot te beperken. Van hybride auto’s tot klimaatvriendelijk geproduceerde koffie.
Luister hier
naar De Buitendienst.