Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ogen zijn het visitekaartje van de vrouw

28-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
oog-ogen.jpg
Maar liefst 85% van de vrouwen in Nederland gebruikt make-up. De meeste vrouwen laten zich hiervoor vooral inspireren door tips in vrouwenbladen (39%), gevolgd door tips van vriendinnen (25%). Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar de beautybeleving van de Nederlandse vrouw. Het onderzoek werd gehouden onder 500 vrouwen. Eén op de vijf vrouwen geeft maandelijks meer dan 25 euro uit aan make-up.
Om er verzorgd uit te zien, staat ruim 40 procent gemiddeld een kwartier per dag voor de spiegel. Opvallend is dat vrouwen het niet zo nauw nemen met de reiniging van hun huid: slechts 46% maakt haar gezicht altijd schoon voor het slapen. Vrouwen schenken de meeste aandacht aan hun ogen (66%), gevolgd door het haar (13%) en lippen (7%). Eén op de vijf vrouwen is hier dagelijks tussen de twintig en dertig minuten mee bezig en een klein deel van de vrouwen zelfs meer dan een half uur (7%). Hierbij is mascara het meest gebruikte beautyproduct (74%), gevolgd door oogpotlood of oogschaduw (66%) en lippenstift (41%). Veel vrouwen blijken hun gezicht aan het einde van de dag niet goed te reinigen. Minder dan de helft (46%) van de vrouwen reinigt elke avond haar gezicht. Opmerkelijk, want dit is een gouden regel voor het behoud van een goed verzorgde huid. 14% van de vrouwen geeft aan hun gezicht nooit te reinigen als het laat is geworden na het uitgaan. Bron: Etos
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!