Kassamailbox: kinderfeest een grote teleurstelling
21-07-2005
• leestijd 3 minuten
‘Ik heb 80 euro betaald voor een middag ergernis bij welgeteld 1 springkussentje’, was een van de vele klachten die we ontvingen over het Nickelodeon’s School’s Out Festival.
Nog nooit hebben we klachten binnengekregen over Nickelodeon. Tot begin deze week. Ineens kregen een tiental klachten binnen over deze kinderzender.
Alle klachten bleken te gaan over Nickelodeon’s School’s Out Festival. Een evenement speciaal voor de kijkers van Nickelodeon. De vele honderden kids werden via de speciale School’s Out website lekker gemaakt met de festiviteiten onder het mom van: ‘dit mag je niet missen, jij bent er toch ook bij?’. Het bleek echter voor velen een grote teleurstelling.
Een klager: ‘Dat bij de ingang onze tassen werden gecontroleerd om veiligheidsredenen is tegenwoordig logisch, maar dat etenswaren en drinken (zelfs water op zo’n warme dag!) van de volwassenen én kinderen werden gedumpt door ‘security’ in vuilniscontainers is toch wel van een heel beperkte opstelling van de organisatie!’
Kortom je moest daar ter plekke eten en drinken kopen. Nu is dat niet zo gek, maar dat waren de prijzen wel: ‘Mijn kinderen hadden allemaal € 5 meegenomen om iets voor zichzelf te kunnen kopen maar dat was niet voldoende om zelfs maar een hamburger te kopen (€ 8 !!), laat staan iets te drinken’, aldus een andere klager.
En dit alles is nog niet het ergste. Beloofde attracties waren er niet, deden het niet of waren totaal niet berekend op de grote toestroom van de kids. Een van de beloofde activiteiten was bijvoorbeeld het wakeboarden. ‘Waar? Oh, u bedoelt die enkele mannen die af en toe vanaf de naastgelegen watersportvereniging aan een kabelbaantje zich lieten meeslepen en op een surfboard stonden, waarnaar je kon kijken?’
Ook de beloofde game-area viel nogal tegen: ‘speel de leukste spelletjes met en tegen elkaar!’, was de slogan. ‘Nou alleen als er niet meer dan 10 kinderen waren komen opdagen. Want zelfs voor een gemiddelde kinderverjaardag zijn 4 (!) spelcomputers toch wel iets aan de magere kant’, was een van de veelgehoorde reacties.
Ook waren de beloofde Nickelodeon figuren niet aanwezig: ‘Mijn jongste dochter heeft zich twee weken lang verheugd op Spongebob, die je kon ontmoeten, hij was echter in geen velden of wegen te bekennen...’
‘Ik heb 80 euro betaald voor een middag ergernis bij welgeteld 1 springkussentje. Alle andere attracties waren om half 1 al volgeboekt, dus er was gewoon sprake van een doffe ellende.’ En zo kregen we nog talloze andere punten van kritiek binnen. Dus maar even contact opgenomen met Nickelodeon.
Persvoorlichter Joyce Veul van Nickelodeon betreurt de gang van zaken ten zeerste en wijdt dit aan de onverwacht hoge opkomst. Maar ze verzekerd ons dat ook velen wel gewoon een leuke dag gehad hebben. Echter belooft ze dat als mensen ontevreden zijn dat ‘alle klachten op een correcte manier worden opgelost’. En ze houdt woord, van een aantal klagers begrepen wij ondertussen dat zij hun entreegeld terug hebben gekregen.
Heeft u ook klachten over dit evenement? Mail ons dan:
kassa@vara.nl
. Wij sturen uw klachten dan door naar Nickelodeon.