Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ikea: wel cash - geen carry

20-06-2004
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
188340.jpg
Brian Sennema wilde een boxspring kopen bij Ikea in Hengelo. Helaas, die was niet op voorraad. Kan het dan besteld worden, zodat ik het later op kan halen, vroeg Brian. Volgens verkoper was er in het magazijn in Hengelo geen ruimte om dit soort spullen op te slaan. Brian moest € 32.00 bezorgkosten betalen.
Het moest vanuit het centrale magazijn rechtstreeks aan huis geleverd worden. Maar dan moest Brian wel € 32.00 bezorgkosten betalen. Na wat gesputter ging Brian daarmee akkoord. Maar hij vraagt zich wel af wat er met het cash en carry principe van Ikea gebeurd is.
Kassa belde met Ikea Nederland. Het bleek allemaal een misverstand. Er zijn een paar artikelen die speciaal voor een klant besteld moeten worden en bij de klant worden afgeleverd, zoals sommige banken. Maar dan rekenen we geen bezorgkosten, zegt Ellen van den Boomgaard van Ikea. Maar daar hoort een boxspring niet bij. Die moet bij het lokale magazijn van een Ikea-winkel opgehaald kunnen worden door de klant. Alleen wanneer de klant erzelf voor kiest om die boxspring thuis te bezorgen, wordt er € 32.00 in rekening gebracht. Dat was dus hier niet het geval. Ellen gaat ervoor zorgen dat Brian die bezorgkosten terug krijgt.

Meer over:

kassamailbox
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!