Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geld-terug-garantie van Tel Sell

25-06-2004
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
510433.jpg
Mevrouw van Vliet bestelde onlangs via internet bij Tel Sell een foundation van het merk Instant Cover. Prijs: e. 39.95. Toen het product niet bleek te bevallen, kreeg ze haar geld niet terug. Ondanks de geld-terug-belofte op de site van Tel Sell.
Mevrouw van Vliet mailt: "Toen ik het product Instant Cover binnenkreeg, heb ik het onmiddellijk uitgeprobeerd en, u raadt het al, het beviel helemaal niet." Maar gelukkig had ze op de site van Tel Sell gezien dat je het product kon terugsturen als het niet naar wens was en dat je dan je geld terug kreeg.

Dat deed ze dus. Ze kreeg een briefje terug dat ze geen geld terug kreeg omdat het product opengemaakt was. Maar hoe kun je nu weten of zo'n artikel je bevalt als je het niet een keer werkelijk op je huid gesmeerd hebt, vroeg ze zich af. Een telefoontje met Tel Sell wilde niet helpen. Het antwoord op haar klacht was, dat het haar eigen risico was.

Kassa belde ook met Tel Sell. Een woordvoerster bevestigt dat het bedrijf in principe alleen geld terug geeft als de verpakking niet is opengemaakt. "Anders kunnen wij er niks meer mee,"legt ze uit. "Het staat ook op de factuur." Maar als mensen de moeite nemen om even met het bedrijf te bellen en uit te leggen waarom het product niet bevalt, dan wordt er meestal wel een regeling getroffen, zegt de woordvoerster. Waarom dat bij mevrouw Van Vliet niet is gebeurd, kon ze niet verklaren.

Maar inmiddels heeft mevrouw Van Vliet van Tel Sell te horen gekregen dat ze haar geld alsnog teruggestort krijgt.

Meer over:

kassamailbox
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!