Nog steeds krijgen we klachten, van met name oudere mensen, over de telefonische colportage van Durion. Maar we krijgen ook positieve berichten over het speciale klachtenadres van Durion.
Meneer Bakker is slechthorend en dacht dat hij met Nuon te maken had. Hij kreeg een contract van Durion in huis - en daar heeft hij helemaal geen zin in.
Meneer Sagius ontdekte onlangs dat zijn moeder van 83 sinds het najaar via automatische incasso geld aan Durion betaalt. Ze had in september een telefoontje gehad van een Durion-medewerker en was ervan overtuigd dat ze alleen maar om schriftelijke informatie had gevraagd. Aan de post die ze vervolgens kreeg, had ze daarom geen aandacht besteed. Meneer probeert het contract nu ongedaan te maken en hij wil dat het geld teruggestort wordt.
Durion heeft Kassa een speciaal e-mail-adres doorgegeven voor mensen die via de normale weg geen gehoor krijgen:
hulp@durion.nl
En dat helpt! We kregen een bedankje van de familie Schut die problemen hadden met Durion. Meneer Schut schrijft: "Ik heb het nu kunnen annuleren! Onze dank is groot!"
Ook meneer van Hoff is het gelukt om na de toezeggingen van Durion-directeur Koornstra in Kassa eindelijk een eind te maken aan het contract dat zijn buurvrouw (80+) met Durion had.
Els Nouwen kreeg zelfs een bloemenbon van Durion nadat het bedrijf alle vorderingen had ingetrokken. Om de excuses kracht bij te zetten, had Durion gezegd.