De Boodschappenbrigade
30-10-2004
• leestijd 1 minuten
Kassa introduceert ‘de Boodschappenbrigade’. Een team van consumenten dat als waakhond gaat fungeren in de supermarkt. De consument leidt het onderzoek zelf. Wat is deze Boodschappenbrigade? Wie zijn de leden? De bezoekers en kijkers van Kassa zelf zijn de leden! Lees hieronder hoe het werkt.
Vele abonnees van de Kassa nieuwsbrief hebben zich vorig jaar aangemeld voor de Boodschappenbrigade. Deze Brigade krijgt iedere twee weken van de Kassa-redactie een opdracht, die tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen kan worden uitgevoerd. Soms zal dat een eenvoudige opdracht zijn, zoals het controleren van de parkeergelegenheid of de toegankelijkheid voor rolstoelen en rollators. Een andere keer gaat het om een prijsvergelijking, productpeiling of versheidstest. Eigenlijk is er altijd wel een nieuw onderwerp te bedenken. De bevindingen van de Brigade komen allemaal op de Kassa-website te staan.
Ook het tv-programma Kassa gaat gebruik maken van de resultaten van De Boodschappenbrigade. De Brigade wordt een vast onderdeel in Kassa. Minimaal één keer per maand zit de Boodschappenbrigade in de uitzending. Er zal niet altijd gefilmd worden en de Brigadeleden komen niet in beeld. De Boodschappenbrigade moet ‘geheim’ blijven, zodat zij ongestoord hun nuttige werk kunnen doen.
De Boodschappenbrigade is begin januari 2005 van start gegaan. Op de site kunt u eind januari nieuws rond de Boodschappenbrigade verwachten.