Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Christen Unie bezorgd over Durion-colportage

20-06-2004
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
987.jpg
Ook in de Tweede Kamer dringt de kritiek door op de telefonische colportage-praktijken van bedrijven als Durion. De Christen Unie liet ons weten dat een item van Kassa in de uitzending van 5 juni heeft geleid tot vragen van Kamerlid Arie Slob aan minister Brinkhorst van Economische Zaken.
Kassa liet in de uitzending van 5 juni horen hoe Durion-medewerkers die telefonische colportage aanpakken. Zelfs als iemand aangeeft dat hij alles eerst zwart op wit wil zien voordat hij beslist, krijgt hij toch een contract in zijn maag gesplitst. Hij heeft dan nog zeven dagen om er van af te komen. 

Uit de vele klachten die Kassa krijgt blijkt keer op keer dat mensen niet door te hebben dat ze via een ja-woord aan de telefoon een zakelijke overeenkomst aangaan. Mensen denken dat ze pas ergens aan vast zitten als ze een handtekening hebben gezet.

Arie Slob van de Christen Unie wil weten of deze praktijken wettelijk zijn toegestaan. Zo ja, dan vindt de Christen Unie dat de wet moet worden aangepast. Een overeenkomst zou alleen geldig moeten zijn wanneer iemand een handtekening geplaatst heeft, vindt de Christen Unie.
De antwoorden worden over zes weken verwacht.

Meer over:

kassamailbox
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!