Chips + Cola = Voetbal
20-08-2004
• leestijd 1 minuten
Met chips en cola deze zomer voor de buis naar sport kijken en daar ook nog een voetbal aan over houden. Lays en Pepsi hadden vanaf eind mei een spaarpuntenactie. Met 12 spaarpunten kon je naar de Free Record Shop en daar kreeg je dan een voetbal. Tot ze op waren. Maar dat was soms al na een paar weken, blijkt uit verschillende mailtjes. Terwijl de actie nog tot 7 augustus zou lopen. Een beetje te weinig ballen ingekocht?
"Integendeel", zegt Eric Benjamin van Free Record Shop. "Bij een soortgelijke actie vorig jaar raakten we 70.000 ballen kwijt. Nu hadden we er 250.000 te vergeven. En inderdaad, die vlogen de deur uit. Eind juni hebben we de laatste zending verscheept naar de filialen. Daarna waren er filialen die nee moesten verkopen."
Dan bestel je toch nieuwe? "Nee, dat kon niet, ze kwamen ergens uit Azië vandaan en voordat je dan weer nieuwe hebt, ben je maanden verder. We hebben toen in overleg met Pepsi nog 25.000 glazen met voetbalinternationals erop weten te organiseren als pleister op de wonde. Want ook al stond duidelijk overal vermeld dat het om een 'op=op-actie' ging, we wilden de klant natuurlijk toch tevreden houden."