Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Bent u ook seksueel disfunctioneel?

14-08-2006
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
77 keer bekeken
  •  
2608842.jpg
Het erectiemedicijn Viagra is hét voorbeeld van een industrieel succesnummer. Ooit was Viagra een effectief middel voor mannen met suikerziekte of ruggenmergschade, maar fabrikant Pfizer wist het middel om te vormen tot een pil voor mannen. Om hun erectie te ‘verbeteren’ of langer vol te houden. In Amerika sponsorde Viagra het autoracen onder het motto: 'Ook één keertje falen is niet acceptabel.'
In Nederland mag de farmaceutische industrie geen geneesmiddelen aanprijzen bij de zieke of gezonde consumenten. Maar Viagra-fabrikant  Pfizer verstopt reclame voor haar producten in ‘voorlichting’ over erectieproblemen op sites als Erectieplein.nl .
Op deze sites staat prominent dat één van de zeven mannen (15%) een erectieprobleem heeft. De natuurlijke gevolgen van ouder worden en van allerlei menselijke emoties zijn teruggebracht tot een medisch probleem.
In Amerika is onlangs getracht het publiek wijs te maken dat 15 procent van de mannen en 42 procent van de vrouwen “seksueel disfunctioneel” is. Wat dat precies betekent weet niemand. Opmerkelijk is het wel in een tijd waarin de winsten van farmaceutische bedrijven onder druk staan.
Veel écht nieuwe, innovatieve medicijnen zijn de afgelopen jaren niet verschenen. Ook in Nederland mogen we de door de industrie gesponsorde promotie van medicijnen verwachten tegen de menopauze, haaruitval en buikkramp en nog vele andere ongemakken die straks een ziekte zijn.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor