Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Aparte functietitels moeten jongeren aantrekken
16-11-2016
•
leestijd 1 minuten
•
63 keer bekeken
•
Bedrijven hebben een nieuw trucje bedacht om jongeren aan te spreken: functietitels veranderen in grappige varianten. Dat schrijft Metro woensdag.
Waar voorheen schoonmaker werd vervangen door interieurverzorger en verkoper in 'sales executive' bedenken werkgevers tegenwoordig steeds gekkere functienamen om jongeren aan te trekken. Noortje Hendrikx van HR-bureau Tentoo ziet het als een nieuwe trend. ,,Titels als controller, fiscalist, juridisch adviseur of consultant spreken talenten echt niet aan." Dus vervalt controller en komt in de vacature nu 'centjesteller' te staan. Directeur eerste indrukken vervangt secretaresse. ,,Echt waar. En het is ook nodig. Eerst hadden bedrijven het voor het zeggen, maar nu lijken werkzoekenden vaker te kunnen kiezen uit verschillende werkgevers."