Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

ANWB veroorzaakt schade, maar vergoedt niets

07-11-2015
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
104 keer bekeken
  •  
Schermafbeelding_2015-11-07_om_20.24.52.png
Het leven van Margot van den Boom en haar man staat geheel in het teken van Harley Davidson motoren. Als het even kan, trekken ze er samen op hun motors op uit. Afgelopen zomer maakte het koppel een grote tour door Frankrijk. Tót de achterveer van de Harley van Margots man afbrak en ze langs de kant van de weg kwamen te staan. Gelukkig waren ze lid van de ANWB die ze direct te hulp kwam. De Harley werd op transport naar Nederland gebracht en ze konden de reis afmaken met vervangend vervoer. Eenmaal thuis wachtte er geen leuke verrassing.
Transport
De Harley van haar man had tijdens het transport flinke schade opgelopen aan de linkerzijde. Hij leek te zijn omgevallen. Onder meer de spiegel is kapot, de koplampen zijn scheef en het stuur is krom. Reparatie kost ruim duizend euro. Dit is niet gebeurd tijdens de pechrit, maar nadat de ANWB de motor in Frankrijk had meegenomen. Margot verwacht dan ook dat de ANWB de schade van ruim duizend euro netjes vergoedt. "Ik geef de motor af. Als er dan wat mee gebeurt is dat niet mijn schuld, maar de verantwoordelijkheid van de ANWB", aldus Margot.
Rapport
De ANWB dacht daar heel anders over. Volgens de schade-expert die is ingehuurd door de ANWB, is de schade niet ontstaan tijdens transport, maar door het niet goed neerzetten van de motor op de standaard. Daaruit concludeert de ANWB dat de schade niet is ontstaan tijdens transport en wijst de schade af. Margot en haar man mogen zelf voor de kosten opdraaien. Dat is natuurlijk te kort door de bocht.
Misverstand
Margot belt, mailt en schrijft een brief naar de ANWB om het geld van de reparatie vergoed te krijgen. De ANWB geeft geen thuis en houdt voet bij stuk. Wanneer de redactie van Kassa aankondigt met de Belbus langs te komen, verandert de zaak. Binnen 24 uur krijgt Margot een mail waarin staat dat het om een 'misverstand' ging, dat het schaderapport 'verkeerd is geïnterpreteerd' en dat ze binnen enkele dagen ruim duizend euro op haar rekening kan verwachten.
Vragen
Het is heel fijn dat Margot haar geld heeft, maar ze zit nog vol met vragen. Waarom kreeg ze voorheen geen gehoor? Waar gaat dat misverstand precies over? Waarom wordt er pas iets gedaan wanneer Kassa in actie komt? Om hier antwoord op te krijgen gaan we met Harley en Belbus naar het hoofdkantoor.
Confrontatie
Er blijkt niemand met ons te willen praten. We moeten maar met de persdienst bellen. Marcus van Tol, van de persdienst, wil verder niet in discussie: "U kunt hier misschien behoefte aan hebben, maar ik heb hier geen behoefte aan.” Hij wenst ons nog een prettige uitzending en hangt op. Margot heeft wel haar geld gekregen, maar is beduusd dat niemand de moeite wil nemen om antwoord te geven op haar vragen.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor