Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Amsterdam handelt klachten langzaam af

30-10-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vuilnis_afval.jpeg
De gemeente Amsterdam is langzaam met het afhandelen van klachten van burgers over de openbare ruimte. Daarbij valt te denken aan meldingen over kapotte lantaarnpalen of zwerfvuil. Dat concludeert de gemeentelijke ombudsman in een vrijdag verschenen rapport.
Het stadsbestuur stelde zichzelf in 2006 ten doel om 80 procent van de in behandeling genomen klachten binnen twee dagen af te doen. Uit onderzoek van de ombudsman blijkt dat dat niet echt lukt. Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer komt niet verder dan 43 procent, stadsdeel De Baarsjes haalt slechts 39 procent en Oost-Watergraafsmeer blijft steken op maar 23 procent dat binnen 48 uur behandeld is.
Amsterdam maakte drie jaar geleden wereldkundig in 2010 van alle grote gemeenten de meest klantvriendelijke te willen zijn. Bij de meldingen over de openbare ruimte laat de dienstverlening dus echter nog flink te wensen over.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor