Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Als consument trek je altijd aan het kortste eind

20-08-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
rechter_hamer_01.jpg
Consumenten vinden het vaak moeilijk om te eisen waar ze recht op hebben. Ze geven eerder op dan ergens een zaak van te maken. Volgens de Consumentenbond is het de hoogste tijd dat consumenten in actie komen, meldt de Volkskrant.
Onderzoek laat zien dat veel mensen het te veel tijd en moeite vinden om zich te beklagen over een slecht product. De Consumentenbond wil daar verandering in brengen en lanceert dinsdag de actie ‘Haal je Recht’. ,,We gaan de komende maanden bedrijven die een loopje nemen met het consumentenrecht aanpakken, onder meer door ze bij naam te noemen’’, zegt Sandra de Jong van de Consumentenbond.
'Straffeloos mee weg'
Directeur Stef Smit van Consumentenclaim juicht de actie toe. Hij denkt dat veel mensen geen rechtszaak aanspannen, omdat ze denken dat de schade te gering is. ,,Op die manier komen bedrijven er straffeloos mee weg.’’
ANP/AD
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor